Welcome...Selamat Datang...

Sabtu, 07 Mei 2016

Engkau












Engkau laksana embunku
senantiasa menyejukkan dan jernih
memberi kebeningan tatkala aku dalam kesuraman

Engkau laksana matahariku
senantiasa menyinari dan megah
memberi kehangatan tatkala aku dalam kebekuan

Engkau laksana kembangku
senantiasa menghiasi dan wangi
memberi kedamaian tatkala aku dalam kegalauan

Engkau laksana hujanku
senantiasa membasahi dan segar
memberi  kesejukan tatkala aku dalam kegersangan

Engkau laksana pelangiku
senantiasa menebar warna dan indah
memberi kegembiraan tatkala aku dalam kesedihan

Engkau laksana rembulanku
senantiasa menerangi dan cerah
memberi ketenangan tatkala aku dalam kesepian

Engkau laksana bintangku
senantiasa menghiasi malam dan kemilau
memberi harapan tatkala aku dalam keputusasaan

puji syukur untuk karunia kasih-Mu yang luar biasa

***

Solo, Rabu, 6 April 2016. 9:33 am
‘salam hangat penuh cinta’
Suko Waspodo
ilustr: earthend-newbeginning.com

0 comments:

Posting Komentar