Welcome...Selamat Datang...

Minggu, 28 Juni 2015

Tiada Lagi



















aku rindu bening embun
berkilau di dedaunan hijau
namun tiada lagi
tersaput asap yang lalim

aku rindu kicauan burung
bercengkerama di pepohonan
namun tiada lagi
terkubur hutan beton

aku rindu hangat mentari
membelai mesra kala dini
namun tiada lagi
terpenjara debu kelabu

aku rindu bening tirta
membasuh lelah diri
namun tiada lagi
tercemari keruh industri

aku rindu hadir pelangi
mewarnai gundah hati
namun tiada lagi
terkekang kemarau panjang

aku rindu bulan dan bintang
menerangi kelam malam
namun tiada lagi
terhalang pencakar langit

aku rindu merdu tembang
menghibur gamang hati
namun tiada lagi
terkurung raung mesin

aku rindu kedamaian
melingkupi indah kehidupan
namun tiada lagi
terkungkung keserakahan

***
Solo, Minggu, 24 Mei 2015
‘salam hangat penuh cinta’
Suko Waspodo
ilustr: ego-alterego.com

0 comments:

Posting Komentar