Welcome...Selamat Datang...

Senin, 08 Desember 2014

Tak Mampu Kuterlepas dari Engkau













siapakah Engkau
terang lembut memesona
selalu memenuhi diriku hingga kini
menerangi lubuk hatiku terdalam

Engkau menuntun aku
berjalan maju
seperti tangan seorang ibu
jika Engkau biarkan aku sendiri
setapak pun
aku tak mampu melangkah maju

Engkaulah cakrawala
yang melingkupi keberadaanku
tersembunyi di dalam Engkau

terlepas dari Engkau
aku akan terlempar
ke dalam jurang ketiadaan
tempat Engkau angkat aku
menuju ke dalam cahaya terang

Engkau lebih dekat kepada aku
daripada diriku sendiri
Engkau lebih berada dalam diriku
daripada lubuk terdalam batinku

meskipun demikian
Engkau berada di luar jangkauanku
tak akan pernah aku mampu
menggapai Engkau seutuhnya

***
Solo, Senin, 8 Desember 2014. 7:31 pm
‘salam hangat penuh cinta’
Suko Waspodo
antologi puisi suko
ilustr: weljongniethetero.be

0 comments:

Posting Komentar